התוכנית החינוכית במעונות היא תוכנית הוליסטית המפגישה את הילדים עם פעילויות מגוונות שמקנות להם כישורי חיים.
במרכז התוכנית משימות התפתחותיות המותאמות למידת הבשלות של כל ילדה וילד.

לצפייה בלוח פעילות יומי תינוקות – לחץ כאן
לצפייה בלוח פעילות פעוטים ובוגרים – לחץ כאן 
לצפייה בלוח הפעילות השנתי – לחץ כאן 
לצפייה בלוח המזון – לחץ כאן

מעברים בכיתת התינוקות

  • סדר היום הקבוצתי והאישי משתנה בהתאם לגיל הילדים וקצב ההתפתחות האישי. בכיתת התינוקות, עד גיל 10-8 חודשים המטפלת מאכילה באופן אישי כל ילד.
  • מגיל 10 חודשים, בהתאם להתפתחות הילד ולמיומנויות שפיתח, הארוחה הופכת לארוחה משותפת על כיסא בפינת האוכל והתינוקות מתנסים באכילת אוכל מוצק. את הארוחה מסיימת המטפלת בהשלמת ההאכלה של כל ילד.
  • מעבר משינה בלול לשינה במזרן יעשה לקראת גיל שנה, המעבר הדרגתי – משינה של פעמיים ביום (בוקר וצהריים) לשנת צהריים מרוכזת.
  • מעבר מפעילות אישית לפעילות קבוצתית כגון: שירי אצבעות, עבודה על נושא, סיפורים בסיסיים.
  • פעילות בחצר.

החצר מכילה 3 אזורי פעילות:

  • חצר מוטורית-בחצר מתקנים הנועדים לשכלול המוטוריקה הגסה –טיפוס, גלישה, קפיצה ומשחקי כדור
  • ארגז חול-אפשרות למשחק בחול שמור היטב לצורך שכלול מיומנויות מוטוריות עדינות תוך תכלול חושי

משחק

המשחק מקנה לילד אפשרות לחקור את עצמו, את סביבתו ואת כוחו להשפיע עליה. בתחילה משחק הילד הוא סנסו-מוטורי ובהמשך הוא הופך למשחק דרמטי היוצר אינטראקציה חברתית. משחק בפינה הסוציו-דרמטית מתחיל מתיבת פעילות בכיתת התינוקות ומתפתח לפינה בה הילדים משחקים ב"כאילו" – משחק סמלי דמיוני. הילד משתמש בחפצים בשימוש המקורי שלהם ומשנה את תפקידם לתפקידים חדשים. כך למשל, הקובייה משמשת גם בתור בית וגם בתור אוטו. באמצעות המשחק, הילד משחזר מצבים שמעסיקים אותו ומעבד רגשות הקשורים בהם.

מפגש

אנו מקיימים  שני סוגי מפגשים:

  • מפגש בוקר טוב – נועד לקבל את כל קבוצת הילדים ולהתייחס אליהם בדרכים שונות – בשירים, בשיחה/תפילה.
  • מפגש נושא – יתקיים אחרי ארוחת הבוקר. במסגרתו מתכנסים הילדים בפינת המפגשים ללימוד נושא חדש בהתאם לתוכנית הלימודים. המפגש יכלול הפעלה או הקראת סיפור חווייתית.