• טיפולים פסיכולוגיים
    לגיל הרך
  • הדרכת הורים
  • קבוצות מוכנות
    לכיתה א'

לפרטים נוספים..

התוכנית החינוכית

התוכנית החינוכית במעון היא תוכנית הוליסטית שרואה את הילדים כבני אדם שלמים ומפגישה אותם עם פעילויות מגוונות שמקנות להם כישורי חיים מתקדמים. במרכז התוכנית משימות התפתחותיות המותאמות למידת הבשלות של כל ילד וילד ומוטמעות בעבודת המטפלת בעזרת מדריכה חינוכית.

לצפייה בלוח סדר היוםלחץ כאן
לצפייה בלוח הפעילות השנתילחץ כאן
לצפייה בקובץ הנהליםלחץ כאן
לצפייה בלוח המזון - לחץ כאן
להורדת טופס אישור מתן אקמול - לחץ כאן

מעברים בכיתת התינוקות

  • סדר היום הקבוצתי והאישי משתנה בהתאם לגיל הילדים וקצב ההתפתחות האישי. בכיתת התינוקות, עד גיל 10-8 חודשים המטפלת מאכילה באופן אישי כל ילד.
    מגיל 10 חודשים, בהתאם להתפתחות הילד ולמיומנויות שפיתח, הארוחה הופכת לארוחה משותפת על כיסא בפינת האוכל  והתינוקות מתנסים באכילת אוכל מוצק. את הארוחה מסיימת המטפלת בהשלמת ההאכלה של כל ילד.
  • מעבר משינה בלול לשינה במזרון יעשה בסביבות שנה ושלושה חודשים. המעבר הדרגתי – משינה של פעמיים ביום (בוקר וצהריים) לשנת צהריים מרוכזת.
  • מעבר מפעילות אישית לפעילות קבוצתית כגון: שירי אצבעות, עבודה על נושא, סיפורים בסיסיים.

חצר

החצר מכילה 3 אזורי פעילות:

  • חצר מוטורית-בחצר מתקנים הנועדים לשכלול המוטוריקה הגסה –טפוס, גלישה, קפיצה ומשחקי כדור
  • ארגז חול-אפשרות למשחק בחול שמור היטב לצורך שכלול מיומניות מוטוריות עדינות תוך תכלול חושי.
  • חצר גרוטאות – אזור מתוחם ובו פריטים מגוונים שהיו  בשמוש עולם המבוגרים והילדים אוהבים לשחק בהם. החצר תורמת לפתוח יכולת החקירה , הדימיון ויחסי חברות.

פינת הספר

פינת הספר סמוכה לפינת המפגש שבה בדרך כלל מספרים סיפור. בפינה מדף גבוה המיועד לשימוש המטפלת. ספרים להגשה עצמית נעשית בתיווך מבוגר בלבד ואצל צעירים מאוד ליד השולחן על מנת לסייע להם בלמידת הדפדוף.
טיול
יש ילדים שלומדים על טבע, אצלינו לומדים וחיים בתוכו.
היציאה לטיול מאפשרת לילד מפגש עם הסביבה בה הוא גדל וחי. זהו מפגש בלתי אמצעי עם הסביבה הקרובה, כלומר – טבע, אנשים והתרחשויות משתנות. הטיול מפתח את תחומי ההתפתחות הראשיים: רגשי, מוטורי, חברתי, שכלי.
יישום הטיול יהיה בהתאן למעון וסביבתו.

משחק

המשחק מקנה לילד אפשרות לחקור את עצמו, את סביבתו ואת כוחו להשפיע עליה. בתחילה משחק הילד הוא סנסו-מוטורי ובהמשך הוא הופף למשחק דרמטי תוך אינרקציה חברתית. משחק בפינה הסוציו-דרמטית מתחיל מתיבת פעילות בכיתת התינוקות ומתפתח לפינה בה הילדים משחקים ב"כאילו" – משחק סמלי דמיוני. הילד משתמש בחפצים בשימוש המקורי שלהם ומשנה את תפקידם לתפקידים חדשים. כך למשל, הקובייה משמשת גם כבית ואוטו. דרך המשחק הילד משחזר מצבים שמעסיקים אותו ומעבד רגשות הקשורים בהם.

מפגש

אנו מקיימים  שני סוגי מפגשים:

  • מפגש בוקר טוב – נועד לקבל את כל קבוצת הילדים ולהתייחס אליהם בדרכים שונות – בשירים, בשיחה/תפילה.
  • מפגש נושא – יתקיים אחרי ארוחת הבוקר. במסגרתו מתכנסים הילדים בפינת המפגשים ללימוד נושא חדש בהתאם לתוכנית הלימודים. המפגש יכלול הפעלה או הקראת סיפור חווייתית.